30 Nisan 2009

sınav

Sınav stresine girdik ya 1 saatliğine, anılarım canlandı, taa ilkokuldan başlayan. Ben anadolu liseleri ve özel okullar sınavlarına girerken hiç stres olmamıştım. Yaş büyüdükçe sınav stresi kavramı ile tanıştım. Okuldan mezun olma sınavım olan betonarme 2 sınavından girdiğim ruh halini öys’de girmemiştim. Bugün ise şirkette dandiktan 1 saatlik bir ingilazca sınavına girdim. Saolsun aggressione her zaman olduğu gibi yine yardımlarını eksik etmedi. Aggressione world wide. İnsanın bir şekilde iş hayatındaki yolunu bu tip sınav garabetleriyle kararlaştırmak çok çağ dışı olmuyor mu diyorum kendime, diğer yandan da e o zaman nasıl seçicekler peki diyorum. Herkesle 5 saat ingilizce mülakat yapacaklar değiller ya. Herneyse, şimdi sınav kötü geçti ya, millete sallama yazısı kıvamına getirmeden konuyu ülkemizin eğitim sistemine bağlamak istiyorum. Biz bu saçma sistemin şanslı kullarından olmamıza rağmen (o kadar şanslı ki aggressione ile toplamda 11 sene beraber okuma imkanım oldu) 2 soru fazla yapıp itünün taşkışlasında sağlam mimar kızlarla maketlere uhu yapıştıracekken, 2 soru az yapıp 1 sene evde arkadaşlarım inkilap tarihi alırken giriş binasında hala test çözüyor olabilirdim, netice de yıldızın beton b binasına girişte sağdaki beton blok üzerinde 4 sene geçirdik. Güzel de geçirdik. Ama devletimin aklı başında çocuklarını 3 saatlik 3 sınavla başarılı ya da başarısız ilan etmek veya imkanlardan mahrum etmek nasıl iptidai bir metoddur? Sonra ülkemiz ilerleyemiyor edebiyatı, ülke insanının ilerlemesi için bile imkanlar kısıtlı iken, bu insanlardan oluşan devletin ne kadar imkanı var ingilizce bile bilmeyen bir başbakanla?


Memleketimin insanı youtube’a bile giremiyor. Youtube demişken bostancıdaki olayları gerçekleştiren örgütün internet sitesinde ölen teröristin boy boy fotoğrafları, boş ovalarda havan topu sallarken videoları var. 30 senedir bizim milliyetçi bakış açımız ve adamların teröristleri özgürlük savaşçıları şeklinde göstermeleri değişmedi. Tüm dünyada böyle tabi. Biz eta ile ilgili film (el lobo) izlediğimizde nasıl etkileniyorsak, avrupalı da akşam haberlerinde kurdish rebels hakkında görüntüleri izleyince aynı hislere kapılıyor. Ne boktan bir dünya değil mi? Tüm oyunlar insan eliyle yaratılmış ve insanları öldürmek üzerine. Badem olmuş gidiyoruz.

Hiç yorum yok: