12 Nisan 2009

Ah ülkem vah ülkem - Top

Bu memleketin gidişini kim toparlayacak çok merak ediyorum. Siyaset, hukuk, ihaleler, sağlık, sokaktaki yaşam, futbol, diğer soır alanları vs. yaşanan onlarca miğdesizlik, terbiyesizlik, hukuksuzluk, ar damarının çatlaması, dürüstlük,namus nedir bilmeyen bir toplum.
Daha bugün maltepe sahilyolunda 20 yaşında bir genci dövüp hızını alamayıp vurup öldürdüler. Bana kimse bu işler bu kadar artarken ülke iyiye gidiyor diyemez, elinizi vicdanınıza koyun ve kafanızı kullanarak, sağduyu sahibi olarak cevap verin. Kafası kesinen genç kızlarımız, onun bunun tecavüzüne uğrayan 12-13 yaşında kızlarımız...ne kadar daha yazayım?
Biz ABD veya AB ülkesi değiliz. Oralarda herşey olabilir, lakin refah seviyesi arttıkça sapkınlıkların ortaya çıkması çok normal, ekonomik krizin sebebi biraz bu gereğinden fazla serbest olan piyasa değil mi? Ama bizde bu kadar rezillik oldu mu, ben kabul edemiyorum. Bu denli sosyal ilişkileri ve yapısı olan, ciddi bir aile kurgusu olan bir toplum olarak bu ülkenin yaşadıkları son örnekler maalesef ve maalesef, diğer ABD ve Avrupa ülkelerindeki benzer örneklerinden çok daha ciddi sonuçlar içeriyor. Birilerinin bu gidiş ile ilgili olarak özel bir çalışma yapması lazım. Yav insanlar bu kadar mı riyakar ve terbiyesiz olabilir. Bu kadar mı vatan millet diye konuşup çalıp çırparlar ya, yuh olsun yuh!
Şimdi kaç bitti, tvde değişik kanallarda maç sonu olayları seyrediyorum, takip ediyorum. İlk yorum şu iyi ki maçı seyretmek için bir yere gitmedim. Parama yazık, vaktime yazık onun yerine Jim Carrey Yes Man seyrettim, 2 saat keyifli vakit geçirdim. Maça gidenler ise haftaya sinirli ve gergin başlayacaklar değil mi pubblicita ?
Adnan gene attı tuttu, maçtan sonra. Komplo imiş, tezgah varmış, salla babacan salla. Ne de olsa yiyen çok, ceza yok. Bir CL maçından sonra sallasana UEFA'ya da göreyim seni. Bırakın adnan hoca bu işleri, o klüp senin anladığından, algıladığından çok büyüdü, erzurumun güzel köylerinden sonra buralar pek kolay değil. Gerçi bizim millet de sallamaktan ve yemekten dolayı pek şikayetçi değil ama biz ve bizim gibiler sizleri inşallah bu platformlardan silecek. Yaşımız gelecek. Baba parası ile Long Island'da okuyup gelip şirkete CEO olmak gibi değil bunlar.
Kültür, düşünce, fikir geliştirmek, bir birikim meselesidir. Bir yerde aileden çocuğa geçen bir gelenek. Tam olmasada anne babanın kaldığı yerden genelde çocuk devam eder, tabii ki bu sosyal açıdan. Lakin ailen sana bazı imkanlar tanır, sen o hayata doğar ve büyürsün, sonra oranın üstüne çıkman gerekir.
Liselileri göreve çağırıyorum. Zamanında müdahele etmezseniz gidişatınız bizim Tüpçü ve aşkımızın son yıllardaki bakınız 2003 sonrası, durumu! Acil müadehele borcunuzu 400'e kadar götürür. Zaten bunlar değil miydi FB yi durdurmak için yemek yiyen?
Son; maçın sonunda FB li topçuların yaptıkları açıklamalar kesin Yıldırım'ın direktifi ile son derece akıllı, uslu ve sakin açıklamalar yaptılar. Kesin kulakları çekilmiş, Lugano gibi bir adam bile özür diledi, kimse kusura bakmasın ama bu adam başkanlığı çok iyi öğrendi. Ama o da bazen kendine çok güvenden midir nedir çok hatalar yapmaya başladı.
Digiturk'e para vermeyerek çok akıllı bir seçim yaptığımı bu sezon 43. defa falan dile getirdim. Düşünün artık ne kadar düşmüşüzde, ben maça gitmeyi bırak, ayda 70 ytl bile vermeye yanaşmıyorum.

Hiç yorum yok: