17 Aralık 2008

El Classico & Bizim Pazar

Bir derbi seyrediyorum. Her iki takımda da çok hızlı teknik ve genç topçular var. Birisi aristokratların takımı biri ise belki halkın, isyanın takımı. Tribünler dolu, maç heyecanlı. Bir takım sürekli bastırıyor, diğer eksik olsa da direniyor hatta en önemli pozisyonları da onlar buluyor. Faul, penaltı var, sertlik var ama hakeme itiraz yok, herkes birbirine saygılı ve sadece işini yapmaya çalışıyor. Ortaya çıkan seyri güzel futbolun adı ise El Classico !
Onca yorgunluğuma rağmen Cumartesi akşamı bu maçı saat 01.00’e kadar seyrettim – yemekte 15 kişi vardı. Bir çok şeyi tahmin ettim, penaltı olacak dedim oldu kaçacak dedim kaçtı ama maçın skorunu bilemedim. Olsun, maç güzeldi, son derece kaliteli ayaklardan olması gerektiği gibi, karın ağrısı olmayan bir maç seyrettim.
Peki bu maç Türkiye de oynanamaz mı? Keşke oynansa demek istiyorum ama çok uzak ihtimal. Haftasonu gene güzel bir derbi var, bir yanda takımım var diğer tarafta ise diğer yazarımızın takımı ve bjk den baska en çok maçına gittiğim takımın maçı : GS-BJK
Planlar yapıldı, Pazar günü güzel bir program bekliyor bizi. Ama maçın sonunda aynı keyfi taşıyıp taşımayacağımız belli değil. Kavga gürültü, hır gır – agresif beyanatlar, yanlış kararlar bizi bekliyor. Bunlara alıştık. Ama hak yenmesi ve aptallık beni çıldırtıyor.
Burda değinmek istediğim konu ise bundan biraz daha öte. Gs de BJK de FB ye düşman portresi çiziyor. Hatta berbaer hareket ettikleri ve cephelesme yarattıkları zamanlar oldu. Bir şanstır FB’ ye fark atabilecekleri bu maç. Her iki takımda genelde daha pozitif ve keyifli topçulara sahip. Tribünleri takıma daha çok sahip çıkar; daha vefalı sabırlı genelde. Bu maçı FB maçlarından ayırabilirler. Ve marka değerlerini birbirlerini yücelterek arttırabilirler. Güzel organizasyon – maç içinde centilmenlik, rakibe saygı ve ve en önemlisi belki 2 gün sonra berbaer aynı takımda aynı bayrak altında vatan millet sakarya yapacağın meslektaşlara sevgi ile bu maçın havası başka olabilir.
Gerginlikleri her zaman yüksek olan FB maçlarına nazaran daha kaliteli futbol, seyredenleri mutlu eden seviyeli yaklaşım, saha içinde mutlak fair play, GS bjk maçlarının değerini arttırmak ve FB den bir adım öne geçmek. Cephe alınacaksa ayak oyunları ve masabaşı üçkağıtları değil bu şekilde bir markalaşma lazım. Önü ile arkası ile örnek olacak bir derbi. İstekli oyuncuların oynadığı , sadece futbol olan bir karşılaşma, yöneticilerin pozitif motivasyonları bu değeri kazandıracaktır.

Tüm Gs ve BJK lileri bu konu hakkında düşünmeye çağırıyor, ve yöneticilerin dikkatini çekmek istiyorum. Herkese güzel zevkli bir kaç seyri diliyorum. Kazanan biz seyirciler olur inşallah. Çünkü El Classico olmak seviye, kalite ve zevk içermek ile olur, kavga gürültü ve edepsizlik ile değil.

Hiç yorum yok: