26 Aralık 2008

Adnan Sezgin



Galatasaray’ın mevcut yönetimi ile ilgili eleştirilerimi her ortamda dile getirsem de yazili hale getirmek nedense bir sekilde hep rahatsiz etti, o yuzden yazmadim. Sanirim zamani daha gelmemisti. Lakin 1-2 ay once yasanan bazi olaylar neticesinde ben bu olayi biraz sindirmeyi, ortamin skainlesip tortunun cokmesini bekledim. Boylece daha saglikli bir analiz yapabilirim diye dusunmustum. Gecti 2 ay. Yapiyorum elestirimi. Oncelikle galatasaray tarihinde benzeri gorulmemis bir baskana ve yonetim kuruluna sahip. Kongrelerde yukselen liseliler-alaylilar tartismalari son 2 secimde yerini liselilerin artik yonetimde daha az soz sahibi olmasi konusunda genel bir kanaat ve liseli uyeler uzerinde de bir baski olusturdu. Halbuki bakildiginda galatasaray ozhan canaydin haricindeki son baskanlari, ali tanriyardan bu yana (cok kisa mehmet cansun donemini de saymazsak) alp yalman, faruk suren, adnan polat hicbiri liseli degildi zaten. Herneyse. Bu koru korune bakis acisi bunu gerektiriyor sanirim. Bu yonetim diger tum yonetimlerden farki kongrede artik liselilere tepki seklinde bir secim listesi olusturuluyor ve liseliler de dahil olmak uzere buyuk cogunluk bakalim bu yeni kan, yeni yonetim sekli ne yapacak diye bu yonetimi ve baskani seciyor. Zaten baskan futbol acisindan canaydin’in hastalik doneminden beri baskanlik gorevini goturuyordu. Bakin ise bu yonetim tarzi isi halletmeye bakan, muteahhit bakis acili, nasil yapildigini degil ne yapildigina bakan tipte insanlardan olusmus. Adnan polat 92 senesinde ilk defa yonetici olurken kalli ve adnan sezgini getiriyor, aradan 16 sene geciyor, tekrar yonetime girince tekrar ayni ikiliyi futbolun basina koyuyor. Hani guvendigin duvarci ustan vardir ya, ya da fayanscin, o hesap. Halbuki kalli acisindan konusursam futbol mantalitesi dunyada degisiyordu ve 92 senesindeki galatasaray ile 2008 senesi arasinda vizyon acisindan inanilmaz farklar var. Ama o bu farklarin farkinda degil maalesef. Geliyor kalli, sonra yonetim tarzina dayanmiyor, yasin da verdigi cekemem ben bu yonetici tipli adamlari diyerek birakiyor 8 hafta kala. Sonra bunamis almanlar gibi ayrılip takimin ve yonetimin arkasindan konusuyor, hatta zaman gazetesinde kose yazisi yaziyor. Yetmiyor galatasaray sampiyon olduktan sonra konusuyor. Sen baskan olarak bu adami 2 yardimcisini sorgusuz sualsiz, galatasaray adetlerinde olmayan bir sekilde yolladigin teknik direktorunun basina teknik danisman olarak getirip, koskoca bir camianin da gozlerinin icine bakip gorev tanimini yapmadan aciklamalar yapicaksin. Ve biz galatasaray taraftarlari, uyeleri, kongre uyeleri, divan kurulu uyeleri besiktasi yendik, uefa’da gruptan ciktik diye bunlari hicbir yerde konusmayip elestirmeyecegiz, oh ne guzel deyip sevinecegiz.

Gelelim yazinin basligi adnan sezgine. Bu adamin yonetim tarzi ile galatasaray kelimelerini ayni cumle icinde bile kullanmak hosuma gitmiyor acikcasi. Cok fazla birsey de soylemeye gerek yok aslinda. Galatasaray gibi hocalarini bile durum ne kadar kotu olursa olsun sene sonuna kadar bekleyip gondermeyi tercih eden, hocalara nispeten daha saygili bir klubun yoneticisi bu zaat, goreve geldiginden beri takim kurmaya calisiyor, kuruyor, ses cikarani kovuyor, adeta takim uzerinde patronluk yapiyor, hem de baskanin onayi ve ricasiyla. Herseyden daha kotusu ve kabul edemedigim, bu yaziyi yazmak zorunda birakan gercek ise sudur ki: galatasarayin sampiyonlugunu engellemek uzere istanbulspor’da yonetici iken fenerbahce ile yaptigi sike delillerle sabit olan bir adami siz ey baskan, ne hakla florya tesislerinde o armayi uzerinde tasiyarak aciklama yaptiriyorsunuz? Klubun payesini veriyorsunuz, yonetici yapiyorsunuz? Bu biz galatasaraylilara yapilmis en buyuk haksizlik, saygisizlik degil midir? Bu tip baskan, yonetim kurulu, takim yoneticileri neden secilir? Su andaki hukumet neden %48 oyla iktidardaysa ondan heralde. Cunku burasi turkiye..mekteb-i sultani de olsan netice itibariyle uyesi, baskani, taraftari turk bu takimi. Ne ka ekmek, o ka kofte.

Hiç yorum yok: