18 Aralık 2008

analizzare il derby



Bu senenin hem son derbisi hem de sami yen’de izleyeceğimiz son maç olması nedeniyle, hatta 3 hafta daha müthiş!! Kaliteli ligimizde mac izleyemeceğimizi de eklersek tum enerjimizle takip edecegimiz bir mactir. Kucuk bir analiz de biz yapalim aggressione’yi takiben.



Öncelikle benim ihtisas alanima dair birkac sey soyliyim. Bu sene 11 mac izledim samiyen’de, olympiakos ve trabzon maclari haricinde tribun cok zevksiz ve keyifsizdi. Hincal’a hak verdigim cok oldu. Gol olur, poziyon olur, kirmizi kart olur hala o mahur beste soylenir hic tepki vermeden sahada olan bitene. La-ra-la-lay-lay-lay saldır galaaaatasaraaay. Sebahattin veya yılmazın sevdiği bir şarkı heralde bu içime işlersen, hani mp3 player’da repeat’e alir dinlersin ya bir sarkiyi 40 sefer (mariah carey’le sabah edenlere selam olsun burdan) ayni hesap bizim kapali. Demek istediğim o dur ki umarım bu maçta tribun olarak derbiye yakışır bir performans, inönüdeki desibele erişemesek de güçlü ses ve destek diliyorum cenabı allahtan. Allahlık çünkü işimiz. Galatasaray bu maçı alacaksa bunun çok ciddi yüzdesi de tribunden geciyor bu maç için.



Deplasman taraftariyla ilgili de bir not. Besiktas yenildigi fener macinda kadikoyde cikarttiklari sesle liverpool macindan sonra bir kez daha gonlumu fethetmistir benim. İnsan degil bu adamlar. Dakika 90, gener 2-1 onde, takim 10 kisi, “bu sevdadan vazgecersek – alah belamızı versin” nidalari kadikoyu inletti. Fener mudavimi arkadaslar bile acikca ifade ettiler, agzimiz acik izledik diye. Biz de icip gidiyoruz maca ama bu adamlar ne aliyorsa mactan once 2 kutu da ben istiyorum. Bizim tribundeki yerimiz deplasman taraftarinin yani. Umarim hep bagariyor oluruz da ses duymayiz, yoksa ben de kendimi kaptirabilirim “bu sevdadan, vazgecersek, allah belaaaamızı versin…”.

Gelelim takim analizlerine. Misafir takimdan basliyalim feyirpiley geregince.


TD - Mustafa Denizli: herhalde tüm beşiktaş camiasında motivasyondan en fazla anlayan ve şampiyonluğa en fazla dikkati çeken isim. Her demeci mesaj kaygili, surekli hedefe kilitlenmeye calisiyor. Sezon basi terlik krizi gecirmis bir takim icin bence iyi hoca, dogru hoca, ve besiktasin en kuvvetli silahi.

Kale - Rustu: istikrarli kaleci, inanilmaz kurtarislar ve daha inanilmaz goller yemesiyle unlu. Ama genellikle derbi maclarinda bariz hata yapmaz. Hakan şükür olsaydı garanti gol yer derdim ama maalesef.

Defans: Ali tandoğan – ibrahim üzülmez’li kanatlar kronik hastalik besiktas icin. Geriye dusuldugunde delilikleri ile takima enerji kazandiriyorlar ama besiktas buyuk takim imajina 3 gomlek ufak bu arkadaslar. , ibrahim toraman’dan bek falan olmaz, olsa olsa stoper olur, ama ibolarin peruk gibi saclari olani sever galatasaray maclarini, bize sami yen’de 2 gol attigini hatirlarim. Zapo italyan liginden geldiğini bu sene her izlediğimde belli eden topcu. Saglam fizik, topu biliyor. Ama gokhan zan icin ayni seyi soyleyemiyorum. Baros’u sertlikle durdurabilirler ama 1-1 markajla zor.

Orta Saha: Cisse son mac takimin el freni gibi oynadi. Halbuki bu arkadasi derisinin rengi itibariyle sevmemize ragmen, bu macta onun performansinin bircok seyi degistirebilecegini dusunuyorum. Umarim fener macinda gordugu haksiz kirmizi yuzunden sakinmaz kendini 2li mucadelelerde. Serdar ozkan ve ekrem dag benim cok anlayamadigim topcular. Serdar ozkan bu hafta icerisinde yaptigi “biz besiktasin icinden gelenlere cok deger vermiyolar” tandansli aciklamalarini hamaset edebiyati olarak nitelendiriyorum, zaten ekranda surekli zoom edilen o arabesk surat ifadesiyle ortusen seyler bunlar. Ekrem dag ne yapar? Bende soru isareti. Holosko daha iyi oynar kanatta. Sezon basinda bir denemisti bunu ertugrul saglam, sonra nedense yalan oldu. Gelelim benim tribunden zoom edecegim 2 topcunun ilkine. Tabi ki de delgado. Arjantin usulu saclariyla attigi 40 metre capraz kanat degistiren toplari sikinti verebilir, ozellikle galatasarayin savunmasi zayif sol kanadina. Deginmeden gecemiyecegim, attigi inanilmaz frikikleri eurosporttan izledigimiz, frikik yarismalarini kazanan ugur inceman yedek klubesine yapisti. Halbuki denizli sever frikik atan topcuyu, kendisi de cok atarmis oynarken. Bu macta 11 baslarsa besiktas lehine 1 puan.

Forvet: Nobre sever galatasaray maclarini, bos gecmez, 1 golu garanti. Bobo – holosko. 2 forvet mi cikar denizli, yoksa topa basar delgado + nobre mi yapar? Ben derbi izlemek istedigimden 2 forvetle ciksin besiktas derim.

Gelelim cimboma.

Kaleci: Morgan: Refleksler, 1-1’de aci kapama falan super de, karsida gelen sutlari rakip forvete celmese iyi olacak. Sene basindan beri bu italiano’yu yuregim agzimda izledim hep. Fener macinda carlos’a baraj yaptirmamasini affetmis degilim, haberi olsun.

Defans: Sol kanat her zamanki gibi orta halli. Kucuk hakandan sonra sol bek gormedi bu takim. Saga gelirsek ugursuz kanat oldu. 2 senedir o kanatta kim oynarsa sakatlandi. (şaş- ugur- sabri – barış – emre güngör – serkan kurtuluş hepsi o kanatta oynadiklari maclarda sakatlandilar). Göbekte servet topla oynamadigi, kicini tribune verip taca atmayip ileri sacma sapan vuruslariyla rakibi pozisyona sokmadigi surece iyidir, ama kendisinden fahiş bir hata bekliyorum bu maç. Umarım pahalıya patlamaz. Meira kesinlikle stoper degil, ya da bizim portekizde izledigimiz adam bu degil, ikizini kakaladilar bize. Zaten meira’da on libero oynamak istiyor. On libero oynarken boyuna topla oynuyor, hareket ediyor. Laf acilmisken bu takimda sabriden falan daha iyi kaptan olur meira. Emre asik oynarsa sevinirim ben, kendisi bu hafta 35 yasina basti, hala tas gibi, hala oynuyor.

Orta saha: Galatasarayin en guclu oldugu bolge. Topal’la ayhan gunlerinde olur da iyi kaparlarsa gedikleri, lincoln-arda-aydın 3lüsü yine bir 5 dakikada beşiktaş yapabilirler. Ama istikrar kelimesi bu topcularla ayni cumlede gecmiyor. Aslinda lincoln futbol hayatinin en istikrarli sezonunu oynuyormus, her mac mutlaka ya gol ya asist. Yine de arda-aydın ikilisi cok genc, cok romantik topcular. İyi oynadiklarinda cosuyorlari kotu olduklarinda tam kayip. İdare eder maci yok bunlarin. Aydin yerine mehmet guveni dusunmek bile istemiyorum bu macta. Gencler macinda cok cok iyi oynadi mehmet guven ilk defa son 3 senede, ama yine de “derbi” izlemek istedigim icin onu sahada gormezsem memnun olurum.

Forvet: Gordugunuz gibi 5 orta saha saydim. Skibbe-kalli-adnan sezgin 3lusunun bu maca 2 forvetle cikmak gibi bir guzellik yapacagini hic sanmiyorum. Sahasinda hacettepeye bile tek forvet cikan bir hoca, derbiye cift forvet cikar mi? İnsallah diyebilirim sadece. Yoksa baros tek forvet oynayamam ben diye bagiriyor sezon basindan beri. Sezon basinda umitle nondayla ciktigi maclari hatirlayalim, nasil da rahat deplase oluyordu saga sola. Demeden duramiyacagim, hakan sukur 1 sezon daha oynardi, oynasa bu baros 30 gol atardi bu sezon. Neyse, olmusle olmusa care yok.

Bu analizden sonra 2 takim da cift forvet cikarsa sanslar esit, 2 takimda tek forvet cikarsa sanslar galatasaraydan yana, onun haricinde forveti fazla olanin kazanacagi mac diye dusunuyorum. Derbinin guzelligi ne olursa olsun macin hep ortada olusudur, benim bu macla ilgili iki istegim var, iyi tribun performansi ve centilmence-rahatsiz edici olay ve kararlar olmadan bu macin bitmesi. Telegol’de konusulacak malzeme vermeyen bir mac olmasi dileklerimle…

Hiç yorum yok: