22 Mayıs 2009

Fuardan anladığımız

Yabancı firmaların temsilciliğini yaptığım için zaman zaman firmalar sorar İstanbul'da büyükbir fuar varmış, katılalım, Antep'te büyük fuar varmış katılalım vs. gibi emailler alırım. BAzısı derki ben şu fuarı ziyaret etmek için geliyorum. Diyemiyorsun ki gelme bir işe yaramaz. Lakin bizde fuarlara aslında ne öğrenciler, akademisyenler, ne sanayiciler ve son kullanıcılar çok değer vermiyor, destek vermiyor. Tabii ki aslında bu bir kültür meselesi, başka bir çok konuda olduğu gibi, spor kültürü, sosyal yaşam kültürü vs.
Geçen hafta Frankfurt'ta dünyanın en büyük kimya fuarındaydım. Takriben 4000 firma fuara katılıp kapalı-açık alanlarda stand açtılar. Hol büyüklükleri son derece yeterli olmakla beraber belki Türkiyedeki holler gibi 20-30 hol vardı. Achema 3 yılda bir yapılır ve 2006 dakine 180000 civarı insan ziyaret etmiş.

Neyse uzun lafın kısası, fuar ın mantığı nedir? Fuar firmaların bilhassa hazırlandıkları, yenilikleri, yeni teknolojileri, yeni çözümleri sunmak için katıldıkları ve bir nevi gövde gösterisi yaptıkları bir deneyim. Maalesef Türkiye'de bu denli ar-ge de olmadığı için fuarlar sadece müşteri çekmek için yapılan, o da müşteri gelirse organizasyonlar oluyor.

Neyse sonuçta o kadar hazırlanmamıza rağmen 1.5 günde 3 holu bitiremedik. Toplantılar, müşteriler derken çıkmak zorunda kaldık ve vatana kaos a geri döndük.

Not : Gökdelen organizasyon firmasına ait, ortadaki açıklık fuar bahçesi. GÖzüken binalardan kaç tane var hatırlamıyorum. İçeride ring otobüs seferleri var ve bir ton market, restoran büfe gibi ihtiyaç giderecek noktalar mevcut.

Hiç yorum yok: